FBA在庫リミットアップをアップにはどうすれば良いか?

新しいFBA在庫リミット制限?

アマゾンからメールが届きました。

Dear Seller,

Given the unprecedented challenges of the past few months, we are preparing early to deliver a great holiday season for our customers and selling partners— building out capacity as quickly as we can so that we can deliver products customers need and want to their doorsteps and help you continue to grow your business.

Over the course of 2020 and 2021, we will continue to invest more to build capacity, tools, services, and programs for selling partners, as well as to hire more people to support our programs and services.

COVID-19 has impacted supply chains around the world, and we have all had to make fast adjustments. We have invested billions of dollars globally in COVID-related initiatives to help meet increased customer demand and protect the health and well-being of our employees as they pick, pack, and ship your products to customers. Supporting this, we have also created additional job opportunities to help serve customers during this unprecedented time, with hundreds of new roles in our Australian fulfilment centres.

To ensure that we are ready to best serve all of our customers and sellers, we are introducing the following adjustment as we begin our ramp into our holiday season:

Storage Limits:

Amazon Australia calculates seller storage capacity based on past sales, current inventory levels, and the capacity available in our fulfilment centres. Due to an increase in incoming inventory, Amazon Australia is moving all selling partners’ storage limit to eight weeks of cover based on the last 90 days of sales.
You can check this change on your Storage Monitor in several places on Seller Central, including your Shipping Queue: https://sellercentral.amazon.com.au/gp/fba/inbound-queue/index.html

For more information, refer to the following help pages:

FBA inventory storage limits:
https://sellercentral.amazon.com.au/gp/help/200685730

Changes as we prepare for successful holiday season 2020 – Frequently asked questions:
https://sellercentral.amazon.com.au/gp/help/GECH2P33GU6MTPGD

Regards,
Amazon Services Australia

要点だけ意訳すると
「FBA在庫リミットを8週間分の販売個数に変更します。」
と書いてあります。

しかし1ヵ月の販売個数以下に減らされた会員さんもいます。
多分バグでしょうね。
続報のメールが来たらお知らせください。

また、FBA納品設定が作れない場合は、Amazonに質問するのでお知らせください。

 

FBA在庫リミット成功例

オーストラリアAmazon在庫リミットアップ

在庫リミットアップする要件に合致していると判断されてから自動で在庫が増え続けています。

300個→500個→913個→1252個

Amazon在庫リミットアップ
アマゾンFBA在庫リミット

FBA在庫リミットをアップする方法
ほとんどの会員さんに表示されていることと思います。

在庫リミットが表示されない会員さんもいます。
こうなるためには売れない在庫を持たないことが重要です。

オーストラリアAmazonFBA在庫制限

2018年にアカウント開設した会員さん1500個リミット

2019年以降にアカウント開設した会員さん300個リミット

在庫リミットアップには申請が必要です。

アマゾンFBA在庫リミットアップ

申請するための3条件
月間販売個数が300個を超えている
沢山売れる商品が見つかっている
売れない在庫を破棄できる

これら3条件をクリアした会員さんでリミットアップを希望する場合はお気軽に相談してください。